jueves, 16 de abril de 2020

AIGUA, PINTURA.... JUGUEM?

Mireu quines imatges ens envien la nostra companya Laia de P3 acompanyada de la seva germana Berta (una noia GRAN! de primer).

Han decidit fer d’investigadores i han fet un experiment interessantíssim.

Tot experiment requereix una preparació prèvia: dissolució de pigments en aigua, material....

Ohhh! Els colors circulen pels camins que heu construït. S’hauran arribat a barrejar?
Sovint la preparació d’una activitat es pot allargar més enllà, i podem aprofitar els elements per seguir amb el joc.
Quin color sortirà?? Ho comprovem??



Colors, pintures, aigua, barrejar i remenar colors... aquesta proposta emociona a petits i... a grans.
Fer hipòtesis, comprovar-les i treure conclusions... aprenentatges que queden fixats en la memòria dels infants... tot això i més és el que treuen els infants d’aquestes experiències.

Quin és el nostre papers com adults?. Acompanyar- los en els seus descobriments sense anticipar el que passarà, deixar que siguin ells mateixos qui treguin les conclusions (siguin quines siguin), ajudar-los a preparar el material...

Veient aquestes imatges recordem experiències viscudes a la classe i que volem compartir amb vosaltres.


Amb aquesta activitat els nens experimenten la barreja de colors. Com podeu veure, tenen uns potets amb els colors primaris, un pot a part per poder fer les barreges i elements per ajudar-los a traspassar els líquids entre els pots. Amb l’ajut de pipetes i comptagotes van veient quins colors es formen.
Perquè ens agrada aquesta activitat?

  • Fomenta la curiositat dels nens i ajuda a iniciar-se en el pensament científic (faig una hipòtesi i la comprovo)
  • Treball de motricitat fina i precisió. Coordinació oculo-manual.
  • Autonomia. Els nens han de tenir cura del material, tant en el moment de fer l’activitat com en el moment de la recollida i neteja del mateix (encara que aquest material sigui fràgil).
  • Concentració. 
  • I el més important... s’ho passen MOLT BÉ!
I aquí teniu un altre exemple variant una mica els elements.



En aquesta proposta cada nen disposa d’un pot ple d’escuma d’afaitar. Van afegint colorant amb el comptagotes i al remenar van aconseguint diferents colors.

Si us animeu a casa us donem algun consell.
  • Cal acordar algunes normes amb els nens abans de començar. A la classe es comprometen a fer servir només el comptagotes per afegir els colors, compartir amb els altres i anar amb compte.
  • Les safates van molt bé per delimitar l’espai, recollir petits “escapes” i ajudar a mantenir l’ordre. Un drap en el fons de la safata també va bé.
  • Les pintures han de ser molt líquides si utilitzeu comptagotes. Les podeu aconseguir diluint aigua amb tèmpera, aquarel·la liquida, en pastilles, en tub,  o colorant alimentari del que venen als súpers)
Esperem que us hagi agradat i recordeu, si voleu compartir les vostres experiències les podeu enviar a     infantiljverdaguer@gmail.com


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Els vostres comentaris seran benvinguts, sempre i quan siguin respectuosos.