Han decidit fer d’investigadores i han fet un experiment interessantíssim.
![]() |
Tot experiment requereix una preparació prèvia: dissolució de pigments en aigua, material.... |
![]() |
Ohhh! Els colors circulen pels camins que heu construït. S’hauran arribat a barrejar? |
![]() |
Quin color sortirà?? Ho comprovem?? |
Fer hipòtesis, comprovar-les i treure conclusions... aprenentatges que queden fixats en la memòria dels infants... tot això i més és el que treuen els infants d’aquestes experiències.
Quin és el nostre papers com adults?. Acompanyar- los en els seus descobriments sense anticipar el que passarà, deixar que siguin ells mateixos qui treguin les conclusions (siguin quines siguin), ajudar-los a preparar el material...
Veient aquestes imatges recordem experiències viscudes a la classe i que volem compartir amb vosaltres.
Amb aquesta activitat els nens experimenten la barreja de colors. Com podeu veure, tenen uns potets amb els colors primaris, un pot a part per poder fer les barreges i elements per ajudar-los a traspassar els líquids entre els pots. Amb l’ajut de pipetes i comptagotes van veient quins colors es formen.
Perquè ens agrada aquesta activitat?
- Fomenta la curiositat dels nens i ajuda a iniciar-se en el pensament científic (faig una hipòtesi i la comprovo)
- Treball de motricitat fina i precisió. Coordinació oculo-manual.
- Autonomia. Els nens han de tenir cura del material, tant en el moment de fer l’activitat com en el moment de la recollida i neteja del mateix (encara que aquest material sigui fràgil).
- Concentració.
- I el més important... s’ho passen MOLT BÉ!
I aquí teniu un altre exemple variant una mica els elements.
En aquesta proposta cada nen disposa d’un pot ple d’escuma d’afaitar. Van afegint colorant amb el comptagotes i al remenar van aconseguint diferents colors.
Si us animeu a casa us donem algun consell.
- Cal acordar algunes normes amb els nens abans de començar. A la classe es comprometen a fer servir només el comptagotes per afegir els colors, compartir amb els altres i anar amb compte.
- Les safates van molt bé per delimitar l’espai, recollir petits “escapes” i ajudar a mantenir l’ordre. Un drap en el fons de la safata també va bé.
- Les pintures han de ser molt líquides si utilitzeu comptagotes. Les podeu aconseguir diluint aigua amb tèmpera, aquarel·la liquida, en pastilles, en tub, o colorant alimentari del que venen als súpers)
Esperem que us hagi agradat i recordeu, si voleu compartir les vostres experiències les podeu enviar a infantiljverdaguer@gmail.com
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Els vostres comentaris seran benvinguts, sempre i quan siguin respectuosos.